ask.fm    YouTubeFacebook
zBLOGowani.pl

Thursday, June 27, 2013

[PL/ENG] Dziewczyno, pomaluj się! / Girl, put some make-up on!


Herma już wczoraj wspomniała o wielu aspektach życia tomboy'a, które zamierzamy rozwinąć. W szczególności dla osób, które nie mają żadnego pojęcia o nas i dlaczego takie jesteśmy.
Sama nie wiem czemu wzięłam się za ten temat, biorąc pod uwagę, że nie mam za dużo doświadczenia z nim. Chyba silna potrzeba zaprezentowania swojego zdania na ten temat obudziła się we mnie.
Postanowiłam Wam przedstawić ten aspekt popierając się opinią innych tomboy'i, którym zadałam kilka pytań na ask'u.


Herma has mentioned yesterday about many aspects of tomboy's life that we are going to write about. I really don't know why am I starting this theard especially because I haven't got a lot of chances to deal with it. I guess I just feel a strong urge to share my opinion on that. I decided to discuss it based on some questions I've asked fellow tomboy's on ask.fm.


Moja opinia
Czy tomboy'e powinny/mogą się malować?
Zawsze byłam przeciwniczką makijażu. Mi osobiście makijaż nie pasuje i nieważne jakby ktoś się starał nie udowodni mi że z tapetą na twarzy mi dobrze. Więc widząc niektóre tomboy'e z pełnym zestawem make-up'u kręciłam głową z niedowierzaniem. Potem poznałam pewną grupę tomboy'i, która udowodniła mi że make-up to nie zło i naprawdę można podkreślić swoje zalety zachowując chłopięcy wygląd. Pozwolę sobie wziąć za przykład Kaoru czy Hermę.

My opinion
Are tomboy's supposed/allowed to put make-up on?

I was always against make-up. I think it never flattered me, it doesn't matter how much effort and time someone would put into convincing me – I won't agree that I look any better with slap all over my face. So I was twisting my head in disbelief seeing some of the tomboy's with full make-up sets. Later on I met a group of tomboy's that showed me that wearing make-up isn't that bad and that it can actually enhance your beauty maintaining the boyish looks. As an example I can show you Kaoru or Herma.


(Chciałam pokazać więcej przykładów, ale przekopanie się przez Polish Tomboys to nie na moje siły ><)
Wyszłam również z teorią taką że tomboy'e malują się pod presją otoczenia, że tępione są za taki chłopięcy wygląd przez rodzinę, jednakże nikt nie poparł mojej tezy potwierdzeniami. Może to i lepiej.
Wiele osób znając mnie lepiej atakowało mnie w związku z Amber Liu, że mimo że jest tomboy'em nosi makijaż i to często mocny. Nie zapominajmy jednak że jest to gwiazda i ładny wygląd i prezentowanie się są wymagane od wytwórni.


I also came up with the theory that tomboy's are doing their make-up under the pressure of society, that they are opressed because of their boyish looks but it's only my subjective opinion with nothing to confirm it. Maybe it's better that way.
Many people attacked me because of Amber Liu despite the fact that she is a tomboy and she wears make-up, sometimes strong make-up. But let's not forget that she is famous and her good looks and general appearance are required by record label.

Opinia innych tomboy'i
W większości dostałam taki odzew: „Malowanie nie jest złe, pod warunkiem że jest to podkład i lekkie podkreślenie oczu”. Ma to podkreślić walory i zakryć niedoskonałości. Makijaż sam w sobie zresztą jest doskonałym sposobem do pozyskania pewności siebie oraz zwrócenia na siebie większej uwagi otoczenia. Czyli mamy jeden z tych dziewczęcych aspektów, które będzie musiał rozwinął inny tomboy z doświadczeniem! Jednak na razie nie zdradzę Wam kto się zajmie tym artykułem.
Chciałam pokazać przykłady również z PT różnorodności ale z boku macie link do fanpage i sami zobaczcie różnorodność i sami oceńcie czy tomboy'om lepiej bez czy z makijażem.

Other tomboy's opinion;

Most of them say the following; "Wearing make-up isn't bad but only when it's limited to base and a light shading of the eyes". It is to enhance the good and cover up the flaws. Make-up itself is a great way to boost your self-confidence and being in the centre of attention. So there it is, one of those feminine aspects that will be broaden by a more experienced tomboy! But for now I won't tell who will be in charge of that article.
I also wanted to show you some examples from PT but you have the fanpage link on the side, you can click and see by yourself wheter tomboys look better with or withought make-up.

Poniżej prezentuję Wam moją pierwszą sesję outfit. Czekam również na zgłoszenie innych tomboy'i którzy chcieliby na naszym blogu zaprezentować swój outfit albo swoje zdanie na jakiś temat.

Typowy dla każdego tomboy'a street fashion. Szersze spodnie i podkoszulek. Zamiast typowej bluzy z kapturem zastąpiłam ją moją ulubioną marynarką. Plus trampki, które świetnie kolorystycznie pasują z koszulką. Niestety moje włosy nie chciały ze mną współpracować, bo gdy zaczynałyśmy sesję postanowił spaść deszcz... i niestety przez następne kilka godzin nie chciał ustać dlatego nie mam zdjęć wielu szczegółów. Następnym razem będzie lepiej ! :D

And the bottom I present you my first outfit photoshoot. I'm also waiting for submissions from other tomboys that want to share their looks or opinion on this blog.

It's typical tomboy street fashion look. Loose pants and t-shirt. Instead of typical hoodie I've used my favourite jacket. I also wear some sneaker which colorway goes perfectly with the t-shirt.
Unfortunately I was having a bad hair day and my hair didn't want to cooperate. When we were starting the photoshoot the rain started falling... and it didn't stop for a long time that's why the photo's aren't very detailed. It'll be better next time!



Marynarka: The Basic House
Spodnie: H&M
Podkoszulek: Cropp
Trampki: New Age
Dodatki: kolczyki i opaska z Terranova, chustka z Lokaah, fullcap Nowa Era

Zdjęcia autorstwa: Edoo z pomocą Ann (która ratowała fotografa i aparat przed zmoknięciem)

Jacket; The Basic House
Pants: H&M
T-shirt: Cropp
Sneakers: New Age
Accesories: earrings & headband; Terranova, scarf ; Lokaah, fullcap Nowa Era

Photos by Edo with Ann's help (who tried to save the photographer and the camera from getting wet)

Wanna play with me? :D


Bardzo nie lubię tego koloru włosów na zdjęciach, na żywo jest ładniejszy ;<

plus bez makijażu da się żyć :D


"I really don't like the colour of my hair on photos, it looks way better in real life"

plus you can live without make-up


mokro mokro wszędzie mokro. całe szczęście nie rozchorowałam się ><


It was wet all the way, I'm lucky I did't got ill


najdziwniejsze zdjęcie jakiekolwiek miałam a mimo to podoba mi się ! let's fly to another planet ! ^^

that's the weirdest photo I ever had but I like it! Let's fly to another planet


Sama nie napiszę do niedzieli żadnej notki z pewnych spraw (odbiór wyników maturalnych, impreza azjatycka), dlatego jeśli jakieś tomboy'e są chętne do napisania kilku słów to proszę napiszcie do mnie na facebook'u albo email'a. :)

I won't write another note until sunday due to certain reasons (getting my high school tests (matura), asian party) so if there are any tomboy's willing to write sth. Let me know on fb.


A tymczasem wszystkich, którzy mają możliwość być w weekend w Trójmieście, chciałabym zaprosić na imprezę pod tytułem Soul Of Asia, na której promujemy muzykę z całej Azji. Gwarantowana świetna zabawa do białego rana, a przed imprezą o 18 karaoke w azjatyckich rytmach! Serdecznie zapraszam ^^
Link do wydarzenia. 

Wszelkie pytania możecie zadawać (ask me) tutaj.

9 comments:

  1. No no no... Sesja bardzo fajna :) Mimo iż Tomboy'em nie jestem to sama jestem zwolenniczką takiego prostego makijażu.
    Coraz ciekawiej tu ! :) Pozdrawiam i
    Aja Aja Faithing !!! ^_^

    ReplyDelete
  2. Ja chcę takie spodnie, gdzie kupiłaś? :c

    ReplyDelete
    Replies
    1. podałam przecież przed zdjęciami skąd ciuchy są :D

      Delete
    2. ach, czyli jednak nie umiem czytać/jesteś ślepa xD

      Delete
  3. bardzo fajny pomysl z tym blogiem, duzo ciekawych rzeczy sie dowiedzialam c:
    moje bycie tomboyem skonczylo sie jakis rok temu, ale nadal mysle czy nie wrocic do tego stylu xd
    i tego, um, jestes sliczna i fajna masz koszulke :33

    ReplyDelete
  4. Jestem jak najbardziej za makijażem. Przecież nawet mężczyźni się malują (i nie mówię tutaj tylko o visual kei czy emo). Jeśli ktoś się z tym dobrze czuje i wygląda to jak najbardziej <3.

    ReplyDelete
  5. Ach, nie dość, że sesja świetna, że osoba na zdjęciach przepiękna, to jeszcze dobrze mi mówi, czegóż więcej mogę szukać na polskiej stronie o tomboyach. Dzięki i czekam na więcej!

    ReplyDelete
  6. Wg mnie makijaż powinni nosić ci, którym to pasuje. Mówię to nie tylko o kobietach, ale też o mężczyznach. Nie wiem, czy to kwestia przyzwyczajenia się do tego zjawiska po obejrzeniu niezliczonej ilości teledysków i zdjęć - z jakiegoś powodu potrafię uznać za atrakcyjnego mężczyznę z oczami podkreślonymi eyelinerem. I to nie tak, że od razu bym chciała, żeby faceci malowali się kobiecymi kosmetykami i stylizowali na kobiety. Zwyczajnie, komu pasuje, niech się maluje.
    *och, szalone rymy Sparkle atakują ;D*

    ReplyDelete