ask.fm    YouTubeFacebook
zBLOGowani.pl

Sunday, June 30, 2013

[PL] Nietolerancyjny światopogląd



Dopiero co wróciłam od mojej przyjaciółki, a w drodze miałam milion pomysłów na dzisiejszą notkę (czas rozpisywać sobie tematy, które chcę poruszyć, bo się gubię ;n; )



Chciałabym dziś napisać o akceptacji wśród innych ludzi. Polska jest uważana za jeden z czołowych krajów gdzie szerzona jest nietolerancja, a rodzice już od najmłodszych lat wpajają dzieciom, że są ludzie normalni i 'inni'. Ta 'inność' miałaby objawiać się w znanym nam wszystkim przypadkach, czyli homo- i biseksualiści, transwestyci, Murzyni, Azjaci, ...(można tu wymienić wszystko co danym rodzicom akurat nie pasuje lub sami mają uraz albo sami zostali wychowani na nietolerancji pewnej grupy ludzi)... kończąc, nawiązując do tematyki bloga, na tomboy'ach. Jako młodzi ludzie jesteśmy również ograniczeni zasadami szkół gdzie 'inność' również jest tępiona, a bunt przeciwko dyskryminacji może doprowadzić do odrzucenia z grona klasowego, a nawet szkolnego. Dlaczego ludzie tak negatywnie, a często nawet agresywnie, reagują na 'inność'?


Ja mam wrażenie, że ludzie się boją spojrzeć poza własny światopogląd. Wyuczyli się od najmniejszych, że taka nietolerancja może mieć pozytywne strony: uznanie w pewnym gronie znajomych czy powód do wcięcia bójki czy kłótni. Najbardziej dziwi mnie ta nietolerancja wśród młodych ludzi. Prawie każdy młody człowiek potrafi przypisać się do jakiegoś stylu życia, nie zawsze musi być on odbierany przez środowisko jako pozytywny. Martwi mnie jedynie to, że zaczęła się moda na to, by w każdej grupie znaleźć sobie wrogów, osób, które nie będzie się tolerować. Wiadomo jak to się potem kończy. Nie będę podawać konkretnych przykładów grup, bo myślę że nie ma takiej potrzeby.
Tomboy'e, niestety, miały, mają i będą mieć problem z tolerancją. Bynajmniej w tym kraju. Nietolerancja, niezrozumienie i brak akceptacji wśród rówieśników sprawia, że ukrywają się z tym stylem. Nie każdy ma odwagę wyjść w szerszym towarzystwie i postawić się przeciwko wszystkim. To że jesteśmy chłopczycami to nie znaczy od razu że przestajemy być kobietami, a potem nawet ludźmi. To że jesteśmy chłopczycami nie znaczy również że jesteśmy babochłopami, „lesbami”, mutantami i więcej mogłabym tu wymieniać, ale po co. Jesteśmy takimi samymi ludźmi, nie jesteśmy „inne”, wszyscy jesteśmy tacy sami. Rodzimy się tak samo, jemy to samo, chodzimy to tych samych szkół, piszemy te same sprawdziany, idziemy to tej samej pracy, mamy podobne zainteresowania. Dlatego nigdy chyba nie pojmę jaki jest sens budzenia w sobie uprzedzenia do kogoś. Bo ma kolorowe włosy to znaczy że jest wariatką? To że nie pokazuje cycek to znaczy że nienormalna? Dlaczego nikt nie podejdzie i nie spyta „dlaczego tak wyglądasz? Co Cię skusiło do wyglądania tak?”? Dlaczego nikt nie chce spróbować zrozumieć i w ramach obrony własnego światopoglądu zakłada na oczy klapki i nieświadomie wyzywa i obraża innych?


Osobiście nie toleruję jednej rzeczy i jest nią właśnie nietolerancja.


Po tej dość przykrej dla nas, tomboy'i, części chciałam jeszcze krótko streścić wczorajszą imprezę, na której miałam okazję być. Była to impreza promująca azjatycką kulturę oraz muzykę zorganizowana przez pozytywną grupę Soul of Asia (SoA).
Odbyła się w gdańskim klubie studenckim Infinium, gdzie o godzinie 18 rozpoczęło się karaoke w rytmach koreańskiego popu. Następnie po 20 aż do białego rana mieliśmy możliwość tańczyć w rytmach chińskiego, tajskiego, japońskiego i koreańskiego pop'u. Jest to już kolejna impreza, w której miałam okazję brać udział i muszę napisać, że z imprezy na imprezę jest coraz lepiej! Miło było zobaczyć stare, znajome twarze jak i całkiem nowe. Dziękuję też za wiele miłych i pozytywnych słów na temat tego bloga (nie sądziłam że aż tyle osób z mojego otoczenia go czyta o_o). Plus miałam niespotykaną (ha!) okazję poznać się lepiej z Tafii, której blog mam w polecanych po prawej stronie. Cieszę się, że mogłam się wymienić z nią doświadczeniem co do prowadzenia blogów i mam nadzieję, że wkrótce również uda nam się pójść na wspólną sesję. ^^
Jeśli jesteście ciekawi zdjęć z imprezy to na fanpage Soul of Asia są już !


Dziękuję za wszystkie propozycje co do tematów notek, liczę na więcej!
Mam nadzieję, że inne tomboy'e również będą chciały wypowiedzieć się na łamach naszego bloga!
Wszelkie pytania proszę zadawać w komentarzach lub na ask'u bądź email-em ^^

17 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Jak ja lubię Twoje wpisy, bardzo dobrze powiedziane. Nietolerancja, wszędzie nietolerancja. I przez to właśnie Polska jest pełna szarych mas, niczym nie różniących się od siebie. To na serio przykre.

    Jedno zastrzeżenie to kilka błędów (cycków, nie cycek), ale popełnianie ich leży w naturze ludzkiej, także nie ma problemu ^^ Czekam na więcej! :D
    /przypadkiem usunęłam ten komentarz, jestem udana ^^""/

    ReplyDelete
  3. Pod względem nietolerancjo Polska jest jeszcze sto lat za murzynami :c Mimo że sama praktycznie nic specjalnego nie robię i tak potrafię mieć problemy (poprzednia klasa, anonimki z aska), więc potrafię sobie wyobrazić co czują tomboye...
    Mnie również było bardzo miło się spotkać :3 Co do wspólnej sesji to się wstydzę .//////. ale z chęcią porobię Ci zdjęcia! <3

    ReplyDelete
  4. Fakt, że w Polsce o tolerancję trudno, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Radziłabym jednak pamiętać, że tego typu zachowania są powszechne w większości krajów konserwatywnych, do których zaliczają się również ubóstwiane przez wielu Japonia i Korea Południowa. Trochę boli mnie, że ten fakt nie jest dostrzegany. Poza tym, Amber Josephine Liu również jest (przepraszam za kolokwializm)hejtowana w swoim kraju za swój image i tzw ,,męskość''. To jest smutne, ale taka jest chyba natura ludzka, odtrącająca wszystko, co inne...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poprawię jedynie co do Amber i "w swoim kraju", gdyż w jednym z wywiadów sama przyznała że w Ameryce, gdzie się wychowała nigdy nie miała nieprzyjemności związanych z tym że jest tomboy'em. Natomiast, racja z tym że w Korei, przed i po debiucie zdarzały się incydenty i nie była mile oceniana.

      Delete
  5. A ja tylko napomnę, że "bynajmniej" to nie to nie to samo co "przynajmniej". ^^

    ReplyDelete
  6. "Bynajmniej w tym kraju."

    Powinno być "przynajmniej".

    ReplyDelete
    Replies
    1. forma "bynajmniej" też jest poprawna ^^

      Delete
    2. http://portalwiedzy.onet.pl/140089,,,,bynajmniej_a_przynajmniej,haslo.html


      Róbta co chceta xD

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Tylko, że "bynajmniej" jest w tym momencie na miejscu. Post jest o nietolerancji w Polsce i to słowo podkreśla to, że tomboy'e nie mają co liczyć na akceptację ze strony całego narodu.
      Naprawdę... żeby przyczepiać się do czegoś takiego, szczególnie, że nie za bardzo ma się rację to już jest szukanie dziury w całym. Osobiście zwracam uwagę na poprawną pisownię, nie lubię jak ktoś kaleczy język polski, nie zauważyłam jednak, żeby na tym blogu dokonywano takich zbrodni.

      Delete
  7. proszę, nie pokazuje CYCKÓW, nie cycek :<<<
    cycek to można pokazać, ale jeden ;p

    cycki są ważne, trzeba pisać poprawnie ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiesu Mada przestań ciągle się wszystkiego czepiać. jakbyś była taka dokładna to zauważyłabyś, że ktoś już mi na to zwrócił uwagę. nie ma co się czepiać jednego słowa, a ja nie mam czasu ciągle siedzieć i korygować każdą notkę po kolei.

      Delete
    2. Przestań szukać spiny wszędzie, nie czepiam się wszystkiego, ale skoro chcecie pisać po polsku, to chociaż róbcie to poprawnie. I dzięki, za specjalną dedykację w nowym poście : **********

      Delete
  8. Po pierwsze, chciałam powiedzieć, że dzisiaj znalazłam wasz blog i strasznie mi się on spodobał <3
    Po drugie... No właśnie.
    Zastanawia mnie, co siedzi w tych małych móżdżkach ludzi, że nie potrafią akceptować innych. Po prostu nie mogę tego pojąć... I zaskakujące jest to, z czym muszą się borykać osoby, które choćby w najmniejszym stopniu "odstają od reszty". Być może moje spojrzenie na świat trochę się zamazało i najzwyczajniej przestałam dostrzegać tę oryginalność, ale właśnie dzięki temu, na myśl nasunęło mi się to pytanie...
    Nikt nie zasługuje na takie traktowanie. No, może z wyjątkiem ludzi, którzy właśnie tak traktują innych xD

    ReplyDelete
  9. Emm czekam na więcej notek o tomboy'iach .
    Bardzo fajne i ciekawe są , czytam z uśmiechem na twarzy bo chcę rozpocząć drogę Tomboy'a ♥

    ReplyDelete